Wasbox-exploitant in Duivendrecht
Klant sinds 2016

“Wij hebben – niet gehinderd door enige kennis – samen met Washnet de wasbox opnieuw uitgevonden.”

Toen mijn partner en ik besloten om hier aan de in Duivendrecht ons Happy Duck autowasstation te beginnen, zijn we natuurlijk op zoek gegaan naar bedrijven die daar verstand van hebben. We hebben veel leveranciers gesproken. We kozen uiteindelijk voor Washnet omdat zij vanaf het begin serieus meedachten over oplossingen. Je kunt het zo gek niet vragen of zij hebben een antwoord.

 

Gelijke druk op elke afstand

Een voorbeeld? Wij wilden graag een wasplein met een speciale opstelling. Een rij wasboxen in L-vorm met de technische ruimte in de hoek. Gezien de lengte van het perceel betekende dat aan de lange poot een afstand van 40 meter tussen de techniek en de laatste box. En wij wilden per se dat in alle boxen exact dezelfde kwaliteit geleverd zou worden.

Dus niet dat je in de meest afgelegen wasbox minder druk op de lans hebt, of lang moet wachten op de verschillende producten. Iedereen verdient dezelfde service.
De concurrenten stelden allemaal tussenoplossingen voor. Een extra technische ruimte bijvoorbeeld. Washnet bleek in staat een échte technische oplossing te vinden, onder meer door een deel van de techniek naar de washbox te brengen, met aansturing op afstand.

 

 

Wasplein met unieke boxen

Wij willen hier op één plek alles aanbieden wat je nodig hebt om je eigen auto professioneel te reinigen. Washnet heeft 15 zelfwasboxen gebouwd, geheel volgens onze specificaties. Ze zijn vijf meter breed en dus iets ruimer dan normaal en hebben twee extra toepassingen: een voorweeklans en een velgenborstel. Die laatste bestond nog niet, die hebben we speciaal ontwikkeld. Deze borstel loopt taps toe en er komt water met wat product uit. Vooral mannen vinden het belangrijk dat de velgen mooi blinken. Veel klanten rijden daar speciaal voor om!

 

Wassen in stappen

Gewone wasboxen werken met programma’s. Wij doen het met zeven stappen. Als je die volgt, wordt je auto super schoon. Eerst voorweken met eiwitoplossers. Dan de auto afspuiten met water en zeep, zodat er geen zand meer op zit. Pas daarna ga je met de wasborstel en de velgen aan de slag. Om dit in goede banen te leiden, hebben we ook eigen bedieningspanelen laten maken.

 

washnet-happy-duck-stofzuigers-1120781

Stofzuigers op maat

Naast de wasboxen hebben we ook acht stofzuigers. Wij hebben vooraf natuurlijk veel concurrenten bekeken, maar eigenlijk zagen we nergens een stofzuiger die ons beviel. Washnet heeft daarom speciaal volgens onze specificaties nieuwe stofzuigers ontwikkeld. Door de grote bogen kun je overal goed bij zonder dat de slang op de grond sleurt. Zo hou je je auto goed schoon. Verder hebben we een geurautomaat die de matten klopt, zuigt en voorzien van een luchtje. Naast ‘dennen’ en ‘vanille’ is er ook ‘nieuwe auto’-parfum, heel nuttig als je je auto wilt verkopen.

 

Alles anders, beter, slimmer

Waar het op neerkomt is dat we helemaal opnieuw zijn gaan nadenken over hoe het zou moeten. Dat kost bij Washnet niks extra, want ze maken toch elke washbox op maat. Dus wat krijg je dan… Intelligente LED-verlichting die inschakelt als er een auto aan komt. Zonnepanelen op het dak van de technische ruimte. Biologische wasmiddelen. Een bandenpomp met het display aan de voorkant, zodat je het goed ziet als je gehurkt bij de band zit.

 

Ook hebben we een speciale tweewielerbox voor (brom-, motor- en bak)fietsen. Met helmbeugel, een wat lagere waterdruk, een aangepaste wasborstel en als extraatje een luchtspuit om het zadel en de elektronica droog te kunnen spuiten. Op het vloerrooster is een speciaal plaatje aangebracht zodat je standaard niet wegzakt. Kijk, dat is meedenken met de klant!

 

Visitekaartje van Washnet

Wij zijn als het ware een visitekaartje van Washnet. Niet gehinderd door enige kennis hebben mijn compagnon en ik – samen met de gebroeders Harskamp van Washnet – de washbox als het ware opnieuw uitgevonden. Ik durf nu toch wel te stellen dat dit het mooiste wasboxenbedrijf van ons land is: de ‘Ferrari’ onder de washboxen.”

 

Het draait lekker, en Washnet blijft betrokken

Wat betreft de zakelijke kant moet ik zeggen dat we boven verwachting draaien. Er wonen hier in de buurt veel mensen uit andere culturen, en dat is een zegen gebleken. Die mannen zien hun auto als een tempel. Er zijn er die elke week komen. We zijn nu vier maanden bezig, en vanaf de openingsdag is alles vol in bedrijf. En… het blijft het allemaal perfect doen.

 

Natuurlijk komen de klanten met bepaalde eisen. Het duurde bijvoorbeeld vrij lang voordat de waslaag kwam. Daar kregen we opmerkingen over, dus heeft Washnet gezorgd dat het product sneller door de lans komt. Een ander bedrijf had misschien gezegd: “Dat is nu eenmaal zo.” Washnet ziet het als een uitdaging om het op te lossen. Ze blijven meedenken en zijn nooit te beroerd om nog een keertje langs te komen.

 

Als de service op lange termijn zo blijft, ben ik dik en dik tevreden.



Laat u informeren over úw mogelijkheden »

 

washnet-happy-duck-tweewielers-1120850

washnet-happy-duck-mattenwasser-1120795

washnet-happy-duck-interieur-doek-geurautomaat-1120809