“Wij verkopen geen brandstof, we verkopen beleving.”

Als het gaat om mobiliteit en techniek is de familie Koot een begrip in Eemnes. In 1986 nemen de broers Walther en Rob de Peugeot-dealer in het dorp over van hun vader, om in 1989 het schadebedrijf te verhuizen naar het industrieterrein aan de A27. Daarbij werden ook een pompstation en een roll-over carwash toegevoegd. In 1997 besloten ze het acht jaar oude tankstation te vervangen door een gloednieuw mobiliteitsplein, met onder meer een grotere shop en een broodjeszaak. In 2002 kwamen er een paar extra wasboxen bij, toen nog van een andere leverancier. Washnet kwam pas veel later in beeld. Rob en Walther vertellen hoe dat ging:

Vijf jaar vol gas, zonder storingen

“Het moet 2014 of 15 zijn geweest… het tankstation en de shop draaiden lekker, maar we waren niet tevreden over het onderhoud aan de wasboxen. We vroegen Michael dat werk over te nemen. Sindsdien komt hij hier regelmatig over de vloer. In 2018 besloten we de drie oude wasboxen te vervangen door een gloednieuw wasplein met zeven nieuwe wasboxen, maar nu van Washnet. Vanaf dat moment hebben we amper storingen gehad. De wasboxen staan al vijf jaar vol gas te draaien. 

Michael komt langs voor vernieuwing

Washnet werkt met mooie, duurzame materialen. Niet het goedkoopste, maar toch echt een heel andere kwaliteit dan we voorheen hadden. En als er wat is, hoeft Michael zelden langs te komen. Als je belt, heeft hij meestal wel een oplossing: “Moet je even dat en dat doen, dan draait hij weer.” Ja, want stilstand betekent ontevreden klanten en daar hebben wij een ontzettende hekel aan. Niet dat we Michael nooit meer zien overigens. Washnet zit hier vlakbij dus hij komt regelmatig even binnen wippen. Als wij eens een idee of een vraag hebben, zegt hij altijd: “Daar ga ik even over nadenken.” Dan komt hij altijd terug met een oplossing. Wat wij kunnen bedenken, kan hij maken.

Washnet app voor online bediening

Als Michael zelf met vernieuwingen komt, staan wij daar natuurlijk ook voor open. Laatst hebben we de Washnet App erop gezet. Daarmee kunnen wij alle bedrijfsinformatie op de tablet uitlezen, stofzuigers resetten, dingen op afstand bedienen. Heel handig.

Turbospoelen, turboschuim

Ook hebben alle wasboxen een extra zwenkarm gekregen voor turbospoelen. Je kunt nu je auto bij ons met 150 bar afspuiten. Daar is geen vogelpoepje tegen bestand! En heel vriendelijk voor je lak. Ook de nieuwe schuimboog is razend populair. Daarmee zet je in een paar minuten je hele auto in de sneeuw. De klanten vinden het prachtig. Sinds we die turbolans en het schuimkanon hebben, zie je dat mensen meer gaan besteden. Het gemiddelde wasbedrag gaat omhoog. En er is nog een ander effect waar we niet op gerekend hadden: mensen gaan foto’s en video’s van hun witte schuimauto delen op social media. Zo van: “Kijk mij eens!” Mooie reclame voor ons bedrijf!

Klanten houden van gratis

Topkwaliteit wasboxen horen bij ons full-service mobiliteitsplein. Pompstation, complete shop, verse broodjes, luxe wasboxen, stofzuigers, bekleding reinigen, geurtje in de auto. Wij verkopen geen benzine, maar de complete beleving rond de auto. Neem nou onze gratis bandenpomp. Wij horen in de wijde omgeving dat mensen zoiets simpels bijzonder op prijs stellen: “Oh? Lucht is bij jullie gratis?” Dan zeggen wij: “Ja, lucht is van iedereen, toch?” 

Benzinepomp is dorpspomp

Het is hier nooit rustig, er is altijd bedrijvigheid, met zowel vaste klanten als passanten. Je hebt mensen uit naburige dorpen die hier elke week een lekker broodje komen halen. Voor het wassen komen de klanten van heinde en verre. Mensen kennen elkaar ook. Je komt elkaar hier elke week weer tegen, maakt een praatje. De benzinepomp is een soort dorpspomp geworden. Je komt hier ook voor de gezelligheid. Over beleving gesproken… ik sprak laatst een klant die zei: “Ik stond ergens bijna leeg. Heb ik er even vijf liter ingegooid, zodat ik jullie kon halen.” Zeg zelf… een mooier compliment bestaat toch niet?”

1 reactie.