Washnet Hilversum wasboxen

Tien tips: meer geld verdienen met wasboxen

  1. Hou de wasboxen schoon
  2. Zorg dat de wasboxen beschikbaar zijn
  3. Maak slimme reclame
  4. Wees zuinig met grondstoffen
  5. Zorg voor goed onderhoud
  6. Maak van bezoekers klanten
  7. Waak tegen vandalisme en rommel
  8. Bezoek je wasboxen regelmatig
  9. Innoveer en laat het weten
  10. Pas je besturing aan bij de omstandigheden

1. Hou de wasboxen schoon

Je klanten komen om hun auto schoon te maken. Die worden er dus niet vrolijk van als de wasbox zelf vies is. Natuurlijk, het kan gebeuren dat er net iemand is geweest die zijn modderige terreinwagen heeft afgespoten, of die zijn paardentrailer heeft uitgemest (overigens zijn er veel wasbox-bedrijven waar paarden- en andere dierentrailers niet zijn toegestaan). Maar in het algemeen is het goed mogelijk om je wasboxen netjes te houden. Ruim papiertjes en andere losse rommel zo snel mogelijk op en spuit regelmatig de vloeren schoon. De beste wasboxen zijn zó gebouwd dat er zo min mogelijk dode hoekjes zijn. Het is bijvoorbeeld handig om onder de tussenschotten voldoende ruimte te laten zodat je er onderdoor kunt spuiten zonder dat er van alles blijft hangen. Maar goed, je wasboxenbouwer heeft meer met dit bijltje gehakt en kan je precies vertellen wat de beste manier is om wasboxen schoon te bouwen en te houden.  Zo heb je nóg meer kans op goed geld verdienen met wasboxen.

2. Zorg dat wasboxen beschikbaar zijn

Niks is zo vervelend voor een klant als arriveren en te merken dat er lange rijen staan, terwijl er een of meerdere boxen buiten bedrijf zijn. Een compleet gesloten installatie is natuurlijk net zo ergerlijk. Als je goed werkende wasboxen hebt, rijden mensen er graag een stuk voor om. Maar dan moet je wél open zijn. Het kan gebeuren dat er eens een wasbox uitvalt. Zorg dan dat je er snel bij bent en sluit deze wasbox duidelijk af. Zo kun je voorkomen dat mensen er in gaan staan om daarna pas te ontdekken dat die box stuk is. Gebruik in plaats van een pion of lint liever een eigen auto om de wasbox bezet te houden. Dan valt het niet op dat hij stuk is. Hou ook goed je niveaus van de wasmiddelen in de gaten. Vul shampoo- en waxreservoirs bij voordat het product op raakt. Overigens hebben de modernste wasboxinstallaties een app waarmee je op afstand kunt zien hoe de niveaus staan. Bij Washnet maken we boxen met afstandsbesturing, die je op afstand ‘uit’ kunt zetten of gesloten melden.

3. Maak slimme reclame

Je kunt nóg zo’n goed wasstation hebben, als mensen niet weten dat je bestaat, komen ze er hun auto niet wassen. Dit lijkt een open deur, maar het gebeurt echt dat prima wasboxinstallaties leeg blijven terwijl elders in de omgeving een veel slechter wasstation overuren draait. Kijk goed om je heen wat de concurrenten doen, ook qua prijs, en pas je aan. Verder heb je natuurlijk een goede website en eigen pagina’s op de Social Media, waar je regelmatig meldt wat je speciale aanbiedingen zijn. Meld je op Facebook ook aan bij de gemeentelijke en regionale groepen (Je bent een echte Hilversummer als…), en probeer daar eerder behulpzaam dan pushy te zijn. Je maakt deel uit van de middenstand in jouw buurt, en het is prima om met andere bedrijven samen te werken. Bijvoorbeeld in de promotie. Vraag je wasboxbouwer naar de mogelijkheden om je klanten korting te bieden.

4. Wees zuinig met grondstoffen

Elke euro die je niet uitgeeft, komt direct ten goede aan je winst. Dus is besparen op grondstoffen – water, elektriciteit, wasproducten – een super goede manier om rijker te worden van je wasboxen. Bij een moderne wasboxinstallatie kun je de druk op de hogedruk-lans, de dosering van shampoo en ook de duur van een wasactie heel precies afstellen. Washnet wasboxen zijn interactief. Die schakelen direct de druk af zodra de klant stopt met wassen. Er komt dan dus geen water meer uit, terwijl de teller gewoon doordraait. Dit kan op jaarbasis wel 17% rendement schelen. Je geeft minder uit, zodat je onder de streep meer overhoudt.

5. Zorg voor goed onderhoud

Een moderne wasbox-installatie is een flinke investering, maar heeft maar weinig onderhoud nodig. Bij Washnet bouwen we ze bovendien zó, dat we in de machinekamer heel gemakkelijk overal bij kunnen. Een falende klep, verouderde ringetjes, een metertje of sensor die vervangen moet worden… het is allemaal zó gebeurd. In veel gevallen kan de wasbox-eigenaar het zelf wel even vervangen – eventueel met onze telefonische hulp – zodat je als exploitant zo min mogelijk draaiuren mist. Want dat is immers de belangrijkste reden om je installatie in topvorm te houden: omzet draaien!

6. Maak van bezoekers klanten

Mensen die hun auto komen wassen, willen resultaat. Maar ze willen ook een aangename waservaring: autowassen is emotie. Dat wil zeggen dat ze in een schone box willen werken, met goede verlichting, ook ‘s avonds. Verder willen ze veel schuim zien, en genieten ze van een hogedruk-lans die echt een beetje ‘bokt’ in de handen. Lekker veel power! Andere extraatjes die van eenmalige bezoekers klanten maken, zijn bijvoorbeeld een klantenkaart waarmee veelwassers korting kunnen krijgen. En heel populair is ook het happy hour, waarbij je twee keer zoveel tijd krijgt voor je investering. 

7. Waak tegen vandalisme en rommel

Niets is zo demotiverend als een smerige wasbox. Dus als er jongelui zijn langs gekomen die hun McDonald’s dozen en zakken achter hebben gelaten, of er slingeren bijvoorbeeld verpakkingen van schoonmaakmiddelen en stukken keukenpapier rond, dan krijgen de mensen de neiging om meteen rechtsomkeert te maken. Om dit te voorkomen kun je bijvoorbeeld werken met een slagboom en nummerherkenning. Een van de klanten van Washnet heeft zo’n installatie, waarbij ‘s avonds na zes uur klanten alleen door de slagboom naar de wasboxen kunnen als ze vooraf twee euro betalen. Het systeem werkt met nummerherkenning, waarbij de kentekenplaat wordt ingelezen. De klant krijgt zijn twee euro terug als wastegoed in de box die hij zelf kiest. Het voordeel van dit systeem is dat er geen mensen in de wasbox gaan parkeren om even onder een afdakje en op een verlichte plek te kunnen picknicken. Echte klanten zullen vooraf zonder mokken een bedragje vooruitbetalen om een wasbox te kunnen gebruiken. Deze oplossing is met name slim op bedrijfsterreinen waar veel fastfood-bedrijven gevestigd zijn. Hier zijn immers ook veel mensen die even een plekje zoeken om in de auto een maaltijd te nuttigen. Aanvullend kun je natuurlijk ook camera’s plaatsen die na  een bepaald tijdstip een pingetje naar je smartphone sturen bij wasbox-bezoek. Zie je iemand wassen, dan is er niks aan de hand. Betreft het mensen met andere bedoelingen, dan kun je ze met de ingebouwde luidsprekers vragen om elders te gaan ontspannen.

8. Bezoek je wasboxen regelmatig

Het oog van de meester maakt het paard vet. Je hebt flink geïnvesteerd in een moderne wasboxinstallatie en wilt goed voor deze investering zorgen., Je gaat daarom liefst elke dag even naar je wasboxen. Niet alleen om eventuele rommel op te ruimen en producten bij te vullen, maar ook om gewoon je gezicht even te laten zien. Aan eventueel personeel (veel wasboxen zijn gekoppeld aan een benzinestation of ander servicebedrijf) maar vooral ook aan je klanten. Contact met je klanten is heel belangrijk, omdat je met hun feedback je service kunt verbeteren. Knoop een praatje aan, vraag of ze tevreden zijn met het resultaat, of ze de mattenwasser al eens geprobeerd hebben, wat ze van de geurmachines vinden en of zijn nog tips hebben om de service te verbeteren. Mensen stellen dit soort aandacht enorm op prijs, zo zien wij ook bij onze klanten. Als die op Social Media positieve reviews krijgen, heeft dat vaak te maken met de vriendelijke service van een écht persoon. Aan de hand van de feedback en eventuele kritiek kun je bovendien je service bijstellen en verbeteren.

9. Innoveer en laat het weten

Probeer als het even kan mee te bewegen met innovaties in de markt. De klanten van Washnet stapten de laatste jaren over op nieuwe betaalmethoden, een antivries-systeem (onze klanten draaien 365 dagen per jaar, weer of geen weer!), een schuimkanon, een onderwasser en speciale velgenborstels. Zelfs een speciaal opgelast plaatje op het rooster, waar de motorrijder veilig zijn standaard op kan zetten. Veel van deze innovaties kunnen we ook achteraf toevoegen aan de wasboxen van onze klanten. Zo hebben die telkens iets te communiceren in hun regio. Innovatie is leuk voor de klant én uitstekend voor het imago van je wasbox-bedrijf.

10. Pas je besturing aan bij dewashnet promotie gif omstandigheden

Gaat het vriezen? Zet de anti-vries installatie aan. Raakt het osmosewater op? Doe het voorwassen met gewoon water. Heb je momenten dat het erg stil is of doet je concurrent een actie? Stel een happy hour in. Met andere woorden: probeer steeds flexibel in te spelen op alle omstandigheden. Met een Washnet wasbox kan dat overigens overal, want onze installaties zijn volledig op afstand te besturen met de speciaal voor ons ontwikkelde Washnet App. Hiermee heb je bovendien inzicht in draai-uren, betaalmethoden, inkomsten en verbruik van water, elektriciteit en hulpmiddelen. 

11. Extra tip voor geld verdienen met wasboxen: kies voor Washnet!

Je hebt inmiddels wel begrepen dat goed geld verdienen met wasboxen makkelijker is met een partner als Washnet aan je zijde. Onze wasboxen zijn niet de goedkoopste, maar ze leveren op basis van alle bovengenoemde voordelen wel het beste rendement op.

Tien tips: meer geld verdienen met wasboxen