Vraag een wasboxen-exploitant hoeveel auto’s er per dag, per week of per maand in zijn wasboxen gewassen worden en de kans is groot dat hij of zij met de mond vol tanden staat. Exploitanten van wasboxen weten dit simpelweg niet!

Ze kunnen best nagaan hoeveel tijd de hogedruklans of de velgenreiniger in totaal hebben staan draaien, want dat is gekoppeld aan een programmaonderdeel en daar staan dus inkomsten per tijdeenheid tegenover. Maar hoeveel klanten er geweest zijn? Dat lijkt bijna onmogelijk te tellen zonder ingewikkelde ingrepen in de technische hardware, met bijvoorbeeld een lus in het wegdek, of kentekenherkenning.

Wat is de winst van een schuimkanon?

Een Washnet-klant had op zijn hoofdvestiging geïnvesteerd in schuimkanonnen in alle wasboxen. En hij wilde graag weten wat deze investering hem oplevert. Gaan de inkomsten omhoog als klanten het schuimkanon gebruiken? En hoeveel? Stijgen ze alleen met de extra kosten voor het schuimkanon zelf, of leverde het ook elders meer inkomsten op? Hoeveel besteedt één wasbox-klant eigenlijk gemiddeld?
Dit is allemaal informatie die je alleen boven tafel kunt krijgen als je weet waar de ene klant ophoudt en de volgende begint. En, zoals gezegd… dat is lastig uit te vinden met de huidige techniek.

Washnet heeft de oplossing

Altijd happig bij ingewikkelde vragen van trouwe klanten, zijn we er eens díep ingedoken. En we vonden een oplossing! We kunnen nu met zekerheid zeggen dat een klant die het schuimkanon hanteert inderdaad ook méér tijd besteed met de andere gereedschappen. Die klant spoelt langer (logisch met al dat schuim) maar draait ook iets langer de velgenreiniger en gebruikt bovendien vaker de onderwasser. Zelfs de stofzuigertijd ligt hoger! Zo blijkt dus dat het schuimkanon een bepaald soort klant aantrekt. Een klant die méér tijd investeert in zijn auto en die dus ook meer oplevert. En dan hebben we het al gauw over één tot twee euro’s extra omzet per wasbeurt. Je begrijpt, dat soort klanten is zeer welkom, dus die schuimkanonnen installeren we binnenkort ook op de andere vestigingen.

Wil je ook je klanten tellen?

Informatie over het bestedingspatroon van klanten is zeer interessant als input voor je exploitatiebeleid. Je weet bijvoorbeeld wanneer de ‘goedkopere’ klanten komen wassen en kunt er bepaalde promotionele acties op afstemmen. Wil je meer weten over ons klanten-telsysteem, makkelijk en snel in te voeren zonder technische ingrepen of grote investeringen? Neem dan contact met ons op!

Menu