“Washnet was de duurste, maar ik wilde per se kwaliteit. Je wilt er heel lang mee doen, dus het moet goed wezen.”
In 2013 heeft Rob Schelleboom een garagebedrijf in Hoek van Holland en krijgt hij de kans om een ander bedrijf over te nemen. Vlak in de buurt, maar op een A1 locatie. Met naast een garage met schadeafdeling ook een tankstation, een cateringbedrijfje, een showroom en een wasstraat plus drie wasboxen. Tien jaar later zijn de carwash-faciliteiten flink verouderd en besluit Rob die hele activiteit te vernieuwen. Interessant daarbij is dat hij één leverancier kiest voor de wasstraat en een andere voor de wasboxen.
Waarom was dat?
“Ik zie het als twee verschillende projecten. Sowieso omdat ik niet alles tegelijk wilde doen. Zo’n wasstraat opnieuw bouwen zijn ze al gauw een maand zoet mee. Daarom heb ik eerst de wasboxen laten doen. Dan kunnen de klanten die straks de wasstraat niet in kunnen tóch lekker hun auto wassen.”
Hoe kwam je bij Washnet terecht?
“Ik had via-via al gehoord dat die goede kwaliteit leveren. Toch heb ik verschillende offertes aangevraagd. Wat bleek? Washnet was de duurste. Maar ik wilde per se de beste kwaliteit. Je wilt er heel lang mee doen, dus het moet goed wezen. Mensen moeten enthousiast zijn, zodat je meer klandizie trekt en meer omzet draait. Dus koos ik toch voor Washnet.”
En hoe pakte dat uit?
“Ze zijn rond november begonnen met de renovatie. Ik had zelf al nieuwe vloeren laten maken, Washnet kwam met de installatie en nieuwe glazen wanden. Dat geeft een heel mooie uitstraling. Het project was in een week of twee rond. En de klanten zijn inderdaad reuze enthousiast. We krijgen goede recensies. Meer power, meer keuze in shampoos, een spuitlans, een velgenlans, schuimkanonnetje… plus natuurlijk alle betaalopties, inclusief pin en contactloos.”
Hoe was de samenwerking met Michael van Washnet?
“Michael is een fijne man om mee te werken. Komt keurig de afspraken na, en de mensen die alles kwamen installeren hebben prima werk geleverd. Het draait vanaf dag één probleemloos. Kinderziektes hebben we niet gehad. Soms doet Michael op afstand een update of een reset. Die computerbesturing, daar begin ik zelf niet aan. Wel kijk ik elke dag even op de Washnet-app. Je bent toch nieuwsgierig hoeveel de omzet was.”
Heb je verder nog op- of aanmerkingen?
“Niet echt. Er was direct wederzijds vertrouwen. Wij hebben een garagebedrijf, dus je herkent de vakman. Hij heeft gewoon geleverd wat hij moest leveren. En als hij een factuur stuurde dan betaalde ik meteen. Dat is het hele verhaal.”